טיפול טבעי בעצירות

טיפול טבעי בעצירות 2017-08-14T14:38:32+00:00

טיפול טבעי בעצירות – כיצד למנוע עצירות – איך להניע את מערכת העיכול?

עצירות היא תופעה של מערכת העיכול המלווה בתופעות לוואי כגון בטן נפוחה ורגישה, גזים, ריח רע מהפה, אובדן תיאבון, עייפות, טחורים או סתם הרגשה כללית רעה. הרבה מטופלים שסובלים מעצירות נוהגים ליטול תרופות משלשלות אולם הם חוששים ובצדק מתופעות הלוואי ארוכות הטווח שלהן.

אז איך מניעים את מערכת העיכול ומונעים את הישנות תופעת עצירות בעתיד?

bullet2הידעת שעצירות גורמת להצטברות רעלים בגוף שיכולים לגרום לתופעות לוואי ולמחלות?

bullet2הידעת ששימוש במשלשלים לאורך זמן יכול לגרום לתלות ולהנצחת הבעיה?

כדי למנוע את תופעת העצירות ואת תופעות הלוואי המתלוות אליה, יש להחזיר את תפקוד המעיים למצב תקין. מחקרים רפואיים מוכיחים שטיפול באמצעות רפואה טבעית סינית יכול לתת מענה לבעיה ולהשיג תוצאות לאורך זמן.

מה גורם לעצירות?

עצירות יכולה להיווצר כתוצר לוואי של מחלות, תופעות או אורחות חיים כגון: תופעת לוואי כתוצאה ממחלות שונות, כגון תת פעילות של בלוטת התריס או תסמונת המעי הרגיז; תופעת לוואי כתוצאה מנטילת תרופות שונות כגון משלשלים או תרופות להורדת לחץ דם; הרגלי חיים לא בריאים כגון תזונה לקויה, הרגלי אכילה לא מאוזנים או חוסר פעילות גופנית; בעיות במבנה הגוף היכולות להיגרם כתוצאה מהריונות מרובים או אפילו מישיבה ממושכת; הרגלי יציאה לקויים כגון נטייה להתאפקות מרובה וכמובן חרדה ומתח נפשי.

מדוע מסוכן ליטול משלשלים?

הסכנה העיקרית במשלשלים היא שהם ממכרים ויוצרים תלות וכך למעשה מחמירים את תופעת העצירות. חלק מהמשלשלים יכולים להגביר את תחושת הרגישות והנפיחות בבטן אולם אחת הסכנות העקריות היא אי ספיגה של ויטמינים ומינרלים – מחסור בוויטמינים ומינרלים יכול לגרום לתופעות לוואי קשות.

מה הסכנות לאדם שסובל מעצירות כרונית?

המשמעות של עצירות בגוף היא שהפסולת אינה מסולקת ונשארת בגוף מעבר לזמן הרגיל. שככל שעובר יותר זמן הזמן רעלים יכולים להיספג בחזרה אל תוך הגוף ולגרום לתופעות כגון נפיחות, בטן קשה, מיגרנות, פצעים בעור, אלרגיות, עייפות מוגברת, עצבנות ועוד.

כיצד למנוע עצירות ולהניע מערכת עיכול תקועה?

טיפים חשובים

  • שינוי הרגלי אכילה

לרוב עצירות נגרמת מתזונה לא טובה או הרגלי אכילה לא טובים. לכן במקרים רבים שינוי בתזונה או בהרגלי האכילה לבדו יכול לפתור את הבעיה. אילו שינויים ניתן לעשות? לאכול את הארוחות בזמנים קבועים; ללעוס טוב יותר את המזון; לאכול את רוב המזון בשעות היום ולא לאכול בשעות הלילה המאוחרות; לאכול מזון שיש בו יותר סיבים תזונתיים; לשתות הרבה מים באופן סדיר; כוס מים בכל שעה, לשתות בבוקר, אחרי השינה, כוס מים עם לימון סחוט – כל אלו הן דוגמאות לשינויים תזונתיים והרגלי אכילה פשוטים שכל אחד יכול לעשות כדי למנוע עצירות, ולפעמים שינויים כאלו יכולים פשוט לעשות פלאים.

  • פעילות גופנית סדירה

חוסר פעילות גופנית יכולה לגרום להאטת פעילות המעיים ועקב כך לעצירות. פעילות גופנית מתונה כגון הליכה במשך 40 דקות, מספר פעמים בשבוע, יכולה לעזור ליצירת תנועתיות טובה של המעיים ולמנוע מצב של עצירות.

  • שינויים בהרגלי ההתרוקנות

זה אולי ישמע לכם מוזר, אבל אפשר בהחלט להרגיל את הגוף להתרוקן בשעות קבועות. השעה המועדפת היא בבוקר, מיד לאחר שאנחנו קמים: הקצו זמן בבוקר לישיבה בשירותים, באופן רגוע, ללא לחץ, ופשוט "תנו לטבע לעשות את שלו" – זה יכול לעשות פלאים.

  • טיפולים ברפואה טבעית סינית

טיפול באמצעות דיקור או טיפול משולב, דיקור וטיפול בצמחי מרפא, יכול לפתור את הבעיה ויש לו השפעה טובה וארוכת טווח על בריאות הגוף. בשנים האחרונות נעשו מחקרים רבים שבדקו את יעילות הטיפול באמצעות רפואה סינית לעומת טיפולים אחרים וממצאיהם הוכיחו ללא ספק את יעילותה.

לקריאה נוספת ועיון במחקרים הרפואיים לחצו כאן