טיפול טבעי בקרוהן

טיפול טבעי בקרוהן 2014-11-03T11:25:05+03:00

קרוהן היא מחלה מקבוצת מחלות המעיים הדלקתיות ( Inflammatory Bowel Disease, IBD ). להבדיל מקוליטיס אשר תוקפת את ריריות המעי הגס ברצף אחד מחלת קרוהן תוקפת יכולה לתקוף איזורים רבים ושונים של כל מערכת העיכול מהריבה ועד המעי הגס. בנוסף הפעילות הדלקתית של מחלת קרוהן מתבטאת באחת משתי תכונות עיקריות. האחת היא של חדירה עמוקה וחירור של דפנות מערכת העיכול והשניה היא של הצרות עד חסימה של מערכת העיכול.

הסימפטומים העיקריים של מחלת קרוהן תלויים במיקום שבה תוקפת המחלה. המקום הכי שכיח שבו המחלה תוקפת הוא באזור החיבור בין המעי הדק למעי הגז והסימפטומים העקריים הם של התקפים של כאבי בטן ברביע הימני התחתון ושילשולים באופן שלפעמים נראה כמו דלקת אפנדיציט. כאשר המחלה תוקפת את המעי הגס הסימפטומים שם של כמו של קוליטיס, שלשולים דמיים ושומניים והתכווצויות וכאבי בטן. כאשר המחלה תוקפת את המעי הדק הסימפטומים העקריים הם של מחסור במרכיבי מזון חיוניים כתוצאה של אובדן כושר הספיגה של המעי ושלשולים שומניים. כאשר המחלה תוקפת את הקיבה והתרסריון התופעות הן של בחילות והקאות, וכאבים בחלק העליון של הבטן.

הטיפול הקונבנציונלי במחלת קרוהן הוא בתרופות נוגדות דלקת. במצבים קלים עד בינוניים ולתחזוקה שוטפת משתמשים בתרופות מקבוצת ה ASA-5 כגון רפאסל ופנטזה. במצבים התלקחות בינונית וחמורה משתמשים בסטרואידים, תרופות מדכאות מערכת חיסון ותרופות ביולוגיות כשהמטרה היא להגיע להפוגה בסימפטומים.

טיפול טבעי בקרוהן

טיפול טבעי בקרוהן משלב דיקור, צמחי מרפא ותזונה. לטיפול יש השפעה טובה על כל הגוף גם להשגת הפוגות ארוכות בהתלקחויות, שיפור בכל הסימפטומים הנלווים וגם להחזרת הגוף לאיזון מלא.