איך מתמודדים עם תופעות המעי הרגיז באמצעות תזונה נכונה?

איך מתמודדים עם תופעות המעי הרגיז באמצעות תזונה נכונה?

למרות ש- 1 מתוך 5 אנשים סובלים מתסמונת המעי הרגיז, הרפואה המערבית מתקשה לשים את האצבע על הסיבות להיווצרותה. זה לא אומר כמובן שצריך להרים ידיים… אז איך אפשר לשפר את הרגלי התזונה, כדי להתמודד בצורה טובה יותר עם תסמונת המעי הרגיז ?
המעי הרגיז משפיע על כל אדם באופן שונה, ולכן קשה לתת המלצות תזונה בלי לבחון כל מקרה לגופו. אחרי שאמרנו את זה, הנה מספר עקרונות מנחים שיכולים לסייע בחלק גדול מהמקרים.

מאילו מזונות כדאי להימנע?

1.תזונה כללית שגורמת לרגישות ויש להימנע ממנה:

בקטגוריה זו נכללת תזונה שמנה, מטוגנת, מאד
מתובלנת או חריפה. אלכוהול, משקאות מוגזים
ומשקאות עם קפאין.

2.תזונה שגורמת לגזים:

קטניות, ברוקולי, כרוב, כרובית, בצל,
פחמימות פשוטות

3.תזונה שגורמת או מחריפה שלשולים:

תזונה עם ריבוי של סיבים תזונתיים
ותזונה חריפה ומתובלת

4.תזונה שגורמת לעצירות:

תזונה ללא סיבים תזונתיים

איזה פעולות עשויות להקל על הסימפטומים?

ראשית, חשוב להקפיד על אכילה של ארוחות קטנות ולעיסה טובה של המזון. ארוחות קטנות אינן מעמיסות את הקיבה ומאפשרות לה לעבוד בצורה אופטימלית ובכך יכולות למנוע תופעות של גזים וריפלוקס. לעיסה טובה של המזון עוזרת ביצור אנזימי עיכול, מאפשרת חיטוי טוב של המזון ומניעת חיידקים במערכת העיכול. על היתרונות הרבים של לעיסה נכונה תוכלו לקרוא כאן

לסובלים מעצירות אני ממליץ לשתות הרבה ולהוסיף תזונה עם סיבים תזונתיים,
במינון כזה שאינו גורם לנפיחות. סיבים תזונתיים ונוזלים עוזרים לריכוך הקיבה ולמעבר חלק יותר שלה במעי מה שמאפשר יציאות תקינות. מאותה סיבה בדיוק לסובלים משלשולים מומליץ לעבור לתזונה נטולת סיבים תזונתיים ובתיבול עדין. תזונה כזו עוזרת להקשות את היציאות ולא מגרה את מערכת העיכול.

סובלים מתסמונות המעי הרגיז? אתם ממש לא חייבים לאכול אותה…
לקבלת טיפים נוספים להתמודדות יעילה, אתם מוזמנים לבקר
אצלי באתר או ליצור קשר בכל שאלה.

 

דניאל לפן, Ph.D.
רפואה סינית ויפנית
050-4322527

2015-02-08T13:59:57+03:00
   
Call Now Button